zaterdag 1 april 2017

Maart 2017; opgeven is geen optie


Er valt weinig te zeggen deze maand. Helaas heb ik de halve maand op de bank moeten uitzingen vanwege een opgelopen ribkneuzing. Auw!

Wel heb ik positief nieuws over de kuiten! Met het laatste bezoek aan de fysio deze maand, kon ze links niks vinden en rechts alleen nog een oud blok dat ze nog niet had weggehaald sinds ik bij haar binnen was gekomen. Ander hoogtepuntje van deze maand is toch wel dat ik eindelijk mijn eerste ritjes op mijn TT-fiets heb gemaakt! Ook boek ik vooruitgang boek in het overwinnen van mijn hoogtevrees, een projectje wat ik alleen ben aangegaan voor mijn revanche op het startblok. En voor de eerste keer zwemmen met wetsuits, wat een verschrikkelijke dingen om aan te trekken zeg!
Al met al een rustige maand, maar wel met veel nieuwe ervaringen, zowel leuk als minder leuk.

April
Het oorspronkelijke plan was om deze maand te beginnen met de Condensloop, maar dat gaat helaas niet lukken vanwege de ribben. De aftrap van het wedstrijdseizoen is nu met de zwemloop op 16 april. Als ik kijk naar hoe m'n lichaam zich herstelt, dan heb ik er vertrouwen in dat ik deze wedstrijd kan finishen. Ook al is het als laatste, ik wil deze echt heel graag doen! En natuurlijk hoop ik dat vanaf deze maand weer naar het oude niveau kan werken! Opgeven is geen optie!

Trainingstotalen februari
Zwemmen: 1,15km (3 sessies)
Fietsen: 100,7km (3 sessies)
Hardlopen: 37,6km (5 sessies)
Wandelen: 12km (3 sessies)
Bonus: Survivaltraining (x2) en aquaspinning (x1)
---------------------------------------------------------------------
Totaal: 151km, 450m, 17 sessies

Jaartotalen triathlon training
                  Zwemmen           Fietsen           Hardlopen           Totaal
Januari       10,450km           31,0km              8,1km               49,550km
Februari     20,575km         143,2km            26,2km             189,975km
Maart           1,150km         100,7km            37,6km             139,450km
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal        32,175km          274,9km            71,9km             378,975km