zondag 4 september 2016

Op weg naar de eerste 1/8 triathlon! #week 6


De laatste week om me voor te bereiden op de triathlon! Het begint wel te kriebelen hoor, zondag zal ik het resultaat merken van koud 6 weken trainen in een nieuwe sport. Zenuwen en enthousiasme wisselen elkaar af. Ik wacht nog op een briefing... Waar is de wisselzone? Hoe is de wissel van zwembad naar fiets georganiseerd? Krijg ik ook zo'n fancy huidsticker met mijn startnummer op m'n arm(en) geplakt? Heb ik alles ingepakt? Wie wil tussentijden voor mij bijhouden? Wat voor eten en drinken voor onderweg? Zal ik de repen tijdens de voorbereiding alvast open maken zodat ik niet al fietsend hoef te klooien met de verpakking? Sportdrank of water in mijn bidon? Moet ik nog een badmuts kopen? Wie wil leuke foto's van mij maken? (Heb een ernstig gebrek aan wedstrijdfoto's namelijk, ook van het hardlopen)
Dit is een losse greep uit de vele vragen die afgelopen week door mijn hoofd spookte. En natuurlijk op vrijdag een lijstje maken en op zaterdag alles voorbereiden en inpakken en driedubbel checken dat ik toch echt niks vergeet. Zondag is het zover!

Maandag - fietsen
Ha! Een fietstraining op maandag! Waarom? Omdat de triathlonvereniging bij mij in de buurt dan een fietstraining houdt en ik op de proef mee mocht doen met mijn ATB. Was weer even een hele andere training, met veel intervallen en oefeningen voor de techniek. Ik vond het leuk en leerzaam en kom dan ook graag weer terug. Als klap op de vuurpijl daarna nog een looptraining met m'n loopgroep gedaan (deze keer wel wat rustiger aan, je voelt het toch wel na zo'n stevige fietstraining).

Dinsdag - zwemmen
Het was tijd voor de laatste zwemtraining voor de triathlon zondag. Deze keer weer series gezwommen: 1x 1000m, 1x 500m en daarna nog een onafgemaakte serie van 500m (moest er tijdens de rit even uit voor de voorbereidingen voor aquafitness). Verliep prima!

Woensdag - fietsen
Toch maar weer fietsen. De zenuwen en spanning voor de wedstrijd zondag begonnen op te spelen, dus ik werkte die maar weg met een fietstraining. Lekker een van m'n vaste rondes gefietst van ongeveer 45km in een heerlijk gemiddeld tempo van 26,9 km/h.

Donderdag - verkenning
De parcoursen voor de wedstrijd waren definitief dus het werd toch tijd om eens een verkenningsronde te houden. En dat was maar goed ook, op een aantal kruispunten miste ik een afslag of sloeg ik af in de verkeerde richting. Ook kwam ik erachter dat de wegen op sommige stukken oud en hobbelig waren, of bestonden uit rode, bij regen lekkere gladde, klinkers. Goed om rekening mee te houden!

Vrijdag en zaterdag - rust
Rust voor de wedstrijd is natuurlijk erg belangrijk. Normaal doe ik één rustdag en wel de dag voor wedstrijddag. Maar na een heerlijk dagje uit naar de rechtbank van Utrecht met een paar gezellige medestudenten, was ik 's avonds te moe en was het bovendien ook te laat om nog eens te sporten. Op zaterdag ben ik na een trainingsronde in Nunspeet (geen sport maar voor wat anders) het bos nabij Hoenderloo in gedoken, om vervolgens op het vakantieadres van m'n zus langs te gaan en daar gezellig een hapje mee te eten.

Zondag - TRIATHLON
Hoe het is gegaan staat in een uitgebreid verslag (met foto's!)